wtorek, 21 września 2021

Perełki w biblioteczce - czyli książki, z którymi nie potrafilibyście się rozstać

Drodzy Czytelnicy. Dzisiejszy wpis będzie stosunkowo krótki. Jego tematem będą książki, które są dla Was szczególnie ważne. Tak zwane perełki z biblioteczki. 


 
Ja generalnie nie lubię rozstawać się z książkami, ale takich perełek mam kilkadziesiąt. Na pewno należą do nich książki z autografem i dedykacją, wszelkie serie i książki, które otrzymałam w prezencie.
Do tej grupy zaliczam też książki ulubionych autorów, te kojarzone z dzieciństwem oraz te tytuły, które z jakiegoś powodu zawsze  bardzo chciałam przeczytać.  Mam też takie, których nikomu bym nie oddała choćby ze względu na ich szatę graficzną, oprawę i wydanie.  Te starsze wydania niejednokrotnie też coś w sobie mają.   Mam też sentyment do książek, które jako pierwsze otrzymałam do recenzji.
 
W sumie mogłabym tak wymieniać i wymieniać, bo dla mola książkowego każda  powieść na półce to powód do mniejszej bądź większej radości.  Myślę, że wielu myśli podobnie. 

Czy Wy macie w swoich biblioteczkach perełki czyli książki których nie chcielibyście nikomu oddawać/ sprzedawać ? Jeśli tak to jakie to powieści i dlaczego ? Czy w swoich zbiorach posiadacie sporo książek z autografem ? 
 
Udanego dnia. Anne 18. 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

16 komentarzy:

  1. Ja przyznaje, że żadnej książki nie oddam ani nie sprzedam. Jednak najbardziej cenię sobie te z dedykacjami autorów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ogólnie mam bzika na punkcie książek. Kiedy je czytam to często okładki obkładam gazetą, by się nie zniszczyły i nigdy, ale to nigdy nie zaginam grzbietów. Mam kilka takich, które lubię i nikomu nie pożyczę, ponieważ jest wiele takich, które uwielbiałam i już nie wróciły do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie zaginam grzbietów i nie wiem jak można to robić.

      Usuń
  3. Ja chyba żadnej ksiażki bym nie oddała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam sporo z autografami, zostawiam też zachwycające dziecięce i te z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulina Kwiatkowska21 września 2021 14:02

    Najcenniejsze są dla mnie książki z autografami, zajmują szczególne miejsce w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo mam takich książek. Właściwie wszystkie takie są. Nie umiałabym rozstać się z żadną z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnóstwo mam takich książek. Część z nich jest z autografem, część ze względu na sentyment i miłość do bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej drugiej grupy bardzo rzadko coś zostawiam pod wpływem chwili.

      Usuń
  8. Generalnie, nie potrafię rozstawać się z książkami, nawet tymi, które mnie nie zauroczyły, ale już nie wyobrażam sobie rozstania z ulubionymi autorami. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest kilka takich, dlatego wszystkie mam oznaczone napisem Agu <3 Pieczątka-prezent od przyjaciółki.

    Są to książki, które dostałam od narzeczonego, albo są głęboko w moim serduszku, do których często wracam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, na pewno masz wielki sentyment do takich pozycji.

      Usuń
  10. Mam kilkoro ulubionych autorów i ich książek nie oddaję, a wręcz dokupuję nowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ma szans żebym pozbyła się swoich perełek. Nie ma ich dużo, ale mają też wartość sentymentalną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kilka książek z dzieciństwa zajmuje szczególne miejsce w sercu i na półce, zwłaszcza te, które podarowała mi babcia, która wciągnęła mnie w pasję czytania. :)

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.