piątek, 14 stycznia 2022

Kącik blogowy # 48. Czytelnicza przestrzeń i przyzwyczajenia związane z czytaniem

Drodzy Czytelnicy.  Dziś chciałabym poruszyć temat Waszych przyzwyczajeń czytelniczych. Co prawda kiedyś już o tym pisałam. Było to we wrześniu 2015 roku, ale pomyślałam, że warto wrócić do tego tematu.

U mnie od czasów posta z 2015 roku w kwestii przyzwyczajeń czytelniczych stosunkowo niewiele się zmieniło. Nadal czytam jedynie na siedząco i tylko w swoim pokoju.  Nie mam za to żadnej specjalnej  przestrzeni czytelniczej ani przeznaczonego do tego kącika.  Nadal zawsze używam zakładki. 
 
Zmieniło się to, że od kilku lat czytam tylko książki, które sama kupię lub otrzymam w prezencie. Nie korzystam z bibliotek, a jeśli już pożyczam jakąś powieść od znajomych to musi to być tytuł, który od dawna chciałam przeczytać.  Od niedawna zdarza mi się czytać kilka książek  jednocześnie, co wcześniej nie miało miejsca. Bywają też dni takie jak dziś kiedy nie czytam ani jednej strony. Jeszcze kilka lat temu  było to dla mnie nie do pomyślenia. Czytałam każdego dnia, często po kilkadziesiąt stron.

Wciąż do czytania potrzebuję absolutnej ciszy, ale zrezygnowałam z tak zwanych umilaczy tj. czekolada, czipsy, chrupki i cukierki , o których wspominałam w poście sprzed siedmiu lat. 

Nie dopasowuję już czytanych książek do pory roku. W latach 2011- 2017 czasami tak było. Od blisko dwóch lat na moich półkach dominuje literatura faktu. Nadal nie przekonałam się do książek w wersji elektronicznej.  Byłam, jestem i zawsze będę osobą, która czyta tylko książki papierowe.  Nie  otrzymuję już egzemplarzy recenzenckich, więc nie muszę ustalać sobie czytelniczych priorytetów. 
 
Ode mnie na dzisiaj to już wszystko. Jak wyglądają Wasze  czytelnicze przyzwyczajenia ? Bardzo zmieniły się na przestrzeni lat ? Macie własny kącik czytelniczy, w którym zaszywacie się z książką w ręku ? 
 
Udanego dnia. Anne 18.  


16 komentarzy:

  1. Czytam kiedy tylko mogę. Nie mam specjalnego miejsca do czytania, ale musi być cicho.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nadal bardzo lubię czytać książki w łóżku i nie muszę mieć absolutnej ciszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paulina Kwiatkowska14 stycznia 2022 15:24

    Czasami sięgam po kilka książek jednocześnie, najczęściej e-book + audiobook. Na pewno zwiększyło mi się tempo czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno warto mieć swoje czytelnicze przyzwyczajenia, dzięki którym czytanie jest jeszcze przyjemniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz czytam wszędzie, gdzie sie da. Ciszę mam jedynnie późnym wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także nie lubię ksiażek elektronicznych. Papier, to papier. I zawsze-wącham nowe książki:) Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też od kilku lat czytałam każdego dnia, często po kilkadziesiąt stron, a teraz bywa z tym różnie. Czasami pochłonę jedną powieść w ciągu jednego dnia, a czasami przez kilka dni nie zaglądam do żadnej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś czytałam głównie leżąc na brzuchu, dziś ta sztuka już mi się nie udaje, teraz preferencja dużego fotela, z ciepłym kocykiem pod ręką, i koniecznie filiżanką herbaty lub kawy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi czytać na brzuchu było zawsze niewygodnie, więc tego nie praktykowałam.

      Usuń
  9. Ja mam abonament Legimi, więc czytam to, na co mam w danej chwili ochotę. Ale zawsze jedną książkę - nie zaczynam kolejnej, póki jednej nie skończę. A czytam zwykle przed snem (na leżąco).

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię mieć ksiażkę w torebce, noszę ją na wypadek czekania w jakiejś poczekalni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od kiedy mam czytnik, czytam wszędzie w kazdej wolnej chwili. Ale jestem w trakcie tworzenia takiego kącika w domu, gdzie będzie stał wygodny fotel, przy którym znajdzie się lampa. Regał już stoi :) a ja będę mogła przenieść się w świat bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w tym roku zaczęłam tworzyć swoją biblioteczkę na lubimyczytac.pl i żałuję, że nie robiłam tego wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie "rządzi" głównie literatura faktu, pozostałe książki to zdecydowanie mniejszość, nie licząc tego, co związane jest bezpośrednio z moim zawodem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Moim największym przyzwyczajeniem jest to iż sięgam tylko po wersję papierową książek. Co do gatunków to obecnie prawdziwy mix zależny często od tego jaki mam tydzień

    OdpowiedzUsuń
  15. ja chyba nie mam takich przyzwyczajeń, chociaż może fakt, że czytam tylko książki w wersji papierowej jest takim przyzwyczajeniem ;-)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.