czwartek, 24 września 2020

Kącik blogowy # 28 Trzy rzeczy, których najbardziej mi brakuje w dzisiejszej blogosferze

Drodzy Czytelnicy. W dzisiejszej odsłonie Kącika blogowego napiszę o trzech rzeczach, których najbardziej brakuje mi w dzisiejszej blogosferze. Swoje przemyślenia zamieszczę w trzech krótkich punktach. Mam nadzieję, że będą one przyczynkiem do większej i dłuższej dyskusji. 

Trzy rzeczy, których mi najbardziej  brakuje w dzisiejszej blogosferze to : 
  • Interakcji i współprac między blogerami- jeszcze kilka lat temu postów gościnnych, wpisów dyskusyjnych, wywiadów udzielanych przez blogerów było bardzo dużo. Teraz można by je policzyć na palcach jednej ręki. Nie wiem czy to wynika tylko z braku czasu i chęci  czy po prostu blogosfera zmieniła się na tyle, że rozdział blogerskich współprac został definitywnie zamknięty. 
  • Dużej ilości merytorycznych komentarzy i dyskusji pod postami- kiedyś było tego zdecydowanie więcej. Teraz czytelnicy w większości przypadków tylko albo aż czytają teksty. Rzadko kiedy zostawiają po sobie jakikolwiek, poza wyświetleniem ślad. Jeśli już cokolwiek skomentują to najczęściej robią to w mediach społecznościowych lub  tylko krótko na blogu. 
  • Kilku blogów z tak zwanej starej gwardii, które zostały usunięte-brakuje mi dlatego, że były bardzo dobrze i ciekawie prowadzone. Nie twierdzę, że nie pojawiły się nowe i równie interesujące. Po prostu sentyment pozostał.  Dawna blogosfera miała pewien rodzaj świeżości. W niej prawie nikt nie szukał popularności i zysku, a prawie każdy szlifował swój warsztat i dzielił swoją pasją.

Czy Wam Drodzy Czytelnicy w dzisiejszej, mocno odmienionej blogosferze też czegoś brakuje ? Czy raczej nie rozpamiętujecie tego co było i z radością odkrywacie bądź współtworzycie nowe miejsca na blogowej mapie ? 
 
Udanego dnia. Anne 18. 
 
 
  


 
 
 
 


 

6 komentarzy:

  1. Zgadzam się ze wszystkimi punktami. Teraz wszystko przeniosło się do social mediów.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja do blogosfery dodałam się nie dawno, dlatego nie wiem jak wyglądała to wcześniej, ale masz rację, brakuje współpracy

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się. Teraz ruch przeszedł głównie do Instagrama (którego nie ma). Kiedyś w komentarzach pod postami można było "porozmawiać". Teraz te komentarze są takie trochę od czapy. Oczywiście nie wszystkie, jednak zdarzają się takie, które nic nie wnoszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z każdym punktem. Współpracy między blogerami brakuje mi chyba najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobne odczucia do Twoich. Dzisiejsza blogosfera nie jest już taka jak dawniej, gdzie bardziej widać było wzajemną serdeczność i chęć pomocy. Teraz zdecydowana większość stawia na indywidualność i popularność.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też żałuję, że wiele blogów, które kiedyś czytałam już przepadły. Szkoda, bo niektóre były naprawdę dobre. Pozostaje jednak wierzyć, że nowe, które powstają również będą miały wśród siebie jakieś perełki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.