niedziela, 13 września 2020

Kącik blogowy # 27 Blogosfera w dobie pandemii - zauważyliście jakieś zmiany ?

Drodzy Czytelnicy. Dziś w Kąciku blogowym będzie o zmianach w blogosferze w czasie pandemii, a tak właściwie to o... ich braku. Bo ja żadnych większych zmian jakie zaszłyby na blogach w ostatnich miesiącach nie dostrzegam. 

Spodziewałam się większej częstotliwości dodawania  postów przez niektórych blogerów. większej ilości dyskusji bądź po prostu komentarzy pod postami. Myślałam, że na blogach pojawią się teksty bądź nawet cykle postów o tematyce w jakiś sposób związanej z tą " nową rzeczywistością". 

Jednak nic takiego nie miało miejsca i napiszę Wam zupełnie szczerze: Jestem tym pozytywnie zaskoczona i w sumie teraz już nie dziwię się temu, że blogerzy wręcz uciekają od tej tematyki.  Co prawda na kilku blogach pojawiły się recenzje książek o tematyce medycznej, ale to  w zasadzie wszystko. Nie było też zbyt wielu relacji ze spotkań autorskich ani np. recenzji filmowych. Jednak to zrozumiałe- kina długo były zamknięte, spotkania nie mogły się odbywać.

W czasie tak zwanej "narodowej kwarantanny" natrafiłam za to na sporo interesujących tekstów dotyczących edukacji i pracy zdalnej oraz rozwoju osobistego. Może kiedyś je pokaże w ramach posta z inspiracjami. 

Dziś chciałabym po prostu zapytać  Was czy też nie dostrzegacie żadnych większych zmian w blogosferze wywołanych epidemią. Pytam zarówno o zmiany pozytywne jak i negatywne. O zmiany ilości i tematyki postów zamieszczanych na blogach. O kwestie dotyczące premier książkowych, spotkań autorskich i wydarzeń  kulturalnych.  Bo branża kulturalna i artystyczna jest jedną z tych, które  Lock down i jego konsekwencje odczuły najmocniej.

Jestem zwyczajnie ciekawa Waszego zdania, więc zapraszam do dyskusji. 

Udanego dnia. Anne 18.

7 komentarzy:

  1. W blogosferze książkowej w ogólności jakoś nie zauważyłam większych zmian... PRzyznam szczerze...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie zauważyłam większych zmian oprócz tego, że blogerzy zaczęli organizować spotkania online z autorami na FB.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może początkowo intensywność działań była większa, ale potem wszystko wróciło do normy.

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi się wydaje, ze jest jakiś mniejszy ruch i zaangażowanie, sporo osób wycofało się z tego "biznesu", ale może mi się tylko wydaje

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja odczucia są nieco inne, zauważam sporo tekstów o pandemii, więcej o tym, jak o siebie dbać, na co zwracać uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm w sumie to żadnych nowości nie zauważyłam. A powinien to być czas bardzo kreatywny do tworzenia tekstów, z uwagi na więcej wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.