czwartek, 2 kwietnia 2020

Książkowe porządki- jedno z zajęć w ramach akcji # Zostań w domu ?

Drodzy Czytelnicy. W jednym z marcowych postów pytałam Was o to, czy czytanie książek pozwala Wam na chwilę oderwać się od koronawirusowej rzeczywistości.  W dzisiejszym  wpisie chciałabym zapytać o czy w obecnej sytuacji, gdy macie więcej wolnego czasu częściej robicie  porządki na półkach z książkami. 

Ja przyznam szczerze, że chociaż książki w mojej biblioteczce są uporządkowane to powoli zaczyna brakować miejsca na nowe tytuły. Dlatego w 2020 roku nie kupiłam jeszcze żadnej powieści, nie czekam też na żadną książkową premierę. 

Choć książkowe  zbiory zarówno na półkach jak i w szafkach są uporządkowane to nigdy nie liczyłam ile dokładnie pozycji liczy moja biblioteczka.  Jestem typem " książkowego chomika". Pożyczam książki znajomym, ale  nigdy ich nie sprzedaję, nie oddaję do biblioteki ani nie uczestniczę w wymianach między blogerami. Po prostu tak już mam.


Wybierając  kolejną lekturę ze swojej półki nie kieruję się żadnym konkretnym kluczem,  chyba, że jestem w trakcie czytania serii. Jeśli mam taką możliwość staram się w miarę szybko sięgać po kolejną część. Książki porządkuję w miarę regularnie, choć jeśli czytam mniej często po prostu nie ma takiej potrzeby. Wtedy raczej sprawdzam ile tytułów wciąż czeka na przeczytanie.   Mam ich jeszcze sporo. Jednak konkretną liczbę zostawię dla siebie.  Staram się powoli nadrabiać czytelnicze zaległości.

Na koniec zestaw kilku pytań dla Was Czytelników- może razem podyskutujemy.  
1. Kiedy ostatnio robiliście książkowe porządki ? 
2. Ile powieści przeczytaliście w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku ? 
3. O ile książek w wzbogaciła się Wasza biblioteczka  na początku 2020 roku ? 
4. Co aktualnie czytacie i dlaczego akurat ten tytuł ? 
5. Czy myślicie, że premiera jakieś  polskiej powieści może być przesunięta ze względu na epidemię koronawirusa ?

Udanego dnia. Anne 18. 

6 komentarzy:

  1. Wiele premier jest przesuwanych, chociaż wszystko wskazuje na to, że wydawcy będą jednymi z niewielu wygranych w tej całej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie dzisiaj skończyłam robić porządki. Nareszcie mam wszystko poukładane alfabetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze smutkiem stwierdzam, że czasu na czytanie mam mniej niż "przed zarazą" jednak trójka dzieci i mąż non stop w domu pochłaniają mój czas i uwagę na tyle, że wieczorem padam, jak dętka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie uporządkowanie mojej biblioteczki przerasta moje siły ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nam parę książek pogryzł pies bo przez to wszystko nie może się do końca wyszaleć na spacerach

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście wiem o 4 polskich powieściach, których premiera jest przesunięta ze względu na epidemię koronawirusa. Niestety to paskudztwo paraliżuje wiele rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.