poniedziałek, 10 lutego 2020

Kącik Filmowy # 6 Oscary 2020 rozdane. Boże Ciało bez statuetki, ale i tak z wielkim sukcesem

Wykonanie : Klaudyna Maciąg

Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce  gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia.  Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi.   Znajdziecie tutaj moje  recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji.

Tematem szóstej odsłony Kącika filmowego  musi być to co działo się wczoraj w Stanach Zjednoczonych, wydarzenie, na które co roku czeka niemalże cały filmowy świat czyli...... 

 Oscary 2020.
Kolejna gala rozdania najważniejszych nagród filmowych przeszła do historii.  Statuetki we wszystkich najważniejszych kategoriach otrzymali murowani faworyci. Zabrakło niespodzianek i skandali.  Nie zabrakło gwiazd kina i podziękowań. Poniżej pełna lista nagrodzonych. 
 
Najlepszy film: Parasite
Najlepszy film nieanglojęzyczny: Parasite
Najlepszy reżyser: Bong Joon-ho za Parasite
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa: Renée Zellweger za film Judy
Najlepszy aktor pierwszoplanowy: Joaquin Phoenix za film Joker
Najlepsza aktorka drugoplanowa: Laura Dern za film Historia małżeńska
Najlepszy aktor drugoplanowy: Brad Pitt za Pewnego razu... w Hollywood
Najlepszy scenariusz adaptowany: Jojo Rabbit
Najlepszy scenariusz oryginalny: Parasite
Najlepsze zdjęcia: 1917
Najlepszy montaż: Le Mans ’66
Najlepsze efekty specjalne: 1917
Najlepsza charakteryzacja:  Gorący temat
Najlepsza scenografia: Pewnego razu w... Hollywood
Najlepsza kostiumy: Małe Kobietki
Najlepsza muzyka oryginalna: Joker
Najlepsza piosenka: (I'm gonna) love me again" do filmu Rocketman
Najlepszy montaż dźwięku: Le Mans 66
Najlepszy dźwięk: 1917
Najlepszy film dokumentalny: Amerykańska fabryka
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)
Najlepszy krótkometrażowy film animowany
: Hair love
Najlepszy pełnometrażowy film animowany: Toy Story 4
Najlepszy krótkometrażowy film aktorski: The Neighbors' Window

Na czerwonym dywanie i na samej gali nie zabrakło twórców filmu Boże Ciało. Nie  było im dane odebrać Oscara, ale mam wrażenie, że ani  sami zainteresowani ani widzowie nie czują rozczarowania.  Już sama  nominacja  była ogromnym sukcesem.   Należy się cieszyć z tego, że polskie kino jest coraz częściej nie tylko dostrzegane, ale i doceniane na świecie.  Taka  nominacja może być dla młodych aktorów tj. Bartosza Bieleni  i  Elizy Rycembel  ale także dla  reżysera Jana Komasy  furtką do międzynarodowej kariery.  Już sam odbiór tego  filmu nie tylko może, ale musi cieszyć. To ilu ludzi poszło do kin, ile dyskusji  i rozmów było po seansie pokazuje, że takich filmów powinno być więcej.

  
Jako, że gali nie oglądałam i nie  jestem w stanie ocenić jej merytorycznie oddam głos specjalistom w tej dziedzinie. 
  • Gala Wręczenia Oscarów 2020 okiem  krytyka filmowego Tomasza Raczka


Na koniec Drogi Czytelniku pytanie do Ciebie. Jak oceniasz  tegoroczne Oscarowe rozstrzygnięcia  i ile z nagrodzonych filmów widziałeś ? 

Osoby, które oglądały galę zachęcam do podzielenia się wrażeniami. 

Udanego dnia. Anne 18

6 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że nie jestem w temacie. Nie śledzę na bieżąco tego typu wydarzeń, więc nawet nazwy filmów nic mi niestety nie mówią. Może czas to zmienić? 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Co nieco z moich przewidywań się sprawdziło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest kilka nagrodzonych filmów, które z pewnością będę chciała obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku nie śledziłam nominacji, jestem niedoinformowana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam gali, ale troszkę mi szkoda, że film ,,Boże Ciało'' nie zgarnął żadnej nagrody. Niemniej jednak też uważam, że sama nominacja była ogromnym sukcesem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gali nie oglądałam, ale obejrzałam już kilka filmów: Pewnego razu w... Hollywood, Jojo Rabbit, Historia małżeńska i Joker :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.