poniedziałek, 14 października 2019

Nowość na blogu. Pierwsza odsłona Kącika Filmowego

Drodzy Czytelnicy. Dziś inauguruję na blogu zupełnie nowy cykl O jego stworzeniu myślałam już od stycznia 2019.  Jednak dopiero teraz zdecydowałam się na realizację  mojego pomysłu. Zachęciły mnie również pozytywne komentarze ze strony czytelników. Przed Wami  Kącik  Filmowy by Anne 18. 
 
Dlaczego postanowiłam stworzyć ten cykl ? W ostatnim czasie oglądam bardzo dużo filmów, sporo czytam o tej dziedzinie sztuki, coraz częściej rozmawiam o filmach z innymi i piszę recenzje filmowe.

Kącik Filmowy powstał, ponieważ chcę się rozwijać jako  blogerka i dziennikarka. Chcę mieć  na  tym blogu przestrzeń do dyskusji o kolejnej gałęzi kultury jaką jest film.

Mam już na swoim koncie kilkanaście recenzji filmowych, które pisałam jeszcze podczas praktyk studenckich oraz już po studiach dla portalu Be Good Art.  Jednak ta materia wciąż jest dla mnie trochę nowa.  Nigdy nie chciałam być krytykiem filmowym ani filmoznawcą. Ten blog z dnia na dzień nie zmieni swojej tematyki i nie stanie się blogiem filmowym. Możecie  być spokojni.   Chcę po prostu  się rozwijać. Rozwój jest ważny i potrzebny.
 
Nie liczę, że zdobędę wielu nowych czytelników, nie wiem jak często będę publikować  tutaj recenzje filmowe, ale wiem, że na pewno będę to robić, bo chcę poszerzyć tematykę bloga i pokazać, że jest wiele świetnych polskich filmów wartych obejrzenia.  Bazą dla kącika będzie lista 25 polskich filmów, które muszę obejrzeć. ale nie tylko.

Zainteresowani ? Znakomicie. Zapraszam do dalszej lektury.

Wykonanie : Klaudyna Maciąg

Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce  gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia.  Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi.   Znajdziecie tutaj moje  recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji. 

W pierwszej odsłonie  kącika  napiszę o dwóch zakamarkach sieci poświęconych filmowi. 

I Blog Bliżej Ekranu
Bliżej Ekranu- blog filmowy, który przybliża świat kina. Jest to blog, na którym znajdziecie recenzje polskich i zagranicznych filmów, artykuły  na temat historii kina, relacje z polskich festiwali filmowych i wiele innych ciekawych tekstów. Blog ten prowadzi Michał Piepiórka- krytyk filmowy, publicysta i kulturoznawca. Człowiek, który ma nie tylko ogromną wiedzę o świecie filmu, ale przede wszystkim jest pasjonatem kina.  Tę pasję widać w każdym jego tekście. Dlatego  właśnie polecam ten blog. To skarbnica filmowej wiedzyrecenzje na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. 

 źródło

II. Słowniczek filmowy na kanale Sfilmowani
Sfilmowani. Najpopularniejszy w Polsce kanał dyskusyjny poświęcony filmom. Zawiera recenzje najgorętszych kinowych premier, seriali, rankingi filmowe relacje z festiwali, dyskusje tematyczne oraz vlogi. 

Niedawno twórcy kanału  czyli Dawid Adamek i Agnieszka Pisarek zapoczątkowali na nim nowy  format  tj. Słowniczek filmowy. 
Będą w nim przybliżać widzom pojęcia związane z filmem w krótkiej i skondensowanej formie.  

Pierwszy odcinek poświęcony jest  planom filmowym. 


Mam nadzieję, że nowy cykl przypadnie Wam do gustu.  To taki  mały, nieco spóźniony prezent dla Was Czytelników na ósme urodziny bloga, które były kilka dni temu. Udanego dnia Anne 18.

 

14 komentarzy:

  1. Pozostaje życzyć wielu wspaniałych lat w blogosferze. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja oglądam mało filmów, ale będę na pewno do Ciebie zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że stworzyłaś taki cykl :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie będę podglądać, na jaki film warto zwrócić uwagę, choć sama mało ich oglądam, to jednak lubię o nich czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie poczytam i może podpatrzę co warto obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł na nowy cykl! sama często szukam recenzji ciekawych filmów i chętnię poczytam Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny cykl, chyba mało takich filmowych odsłon na blogach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na cykl, na pewno będę śledzić 😁

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł, chętnie poczytam o polskich filmach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę z kącika filmowego, gdyż mam nadzieję, że dzięki twoim poleceniom uda mi się obejrzeć jakąś wartościową produkcję.

    OdpowiedzUsuń
  11. wielu wspaniałych lat w blogosferze.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.