piątek, 26 kwietnia 2019

Kulturalno- blogowy koktajl czyli interesujące filmy, teksty i blogowe pytanie do czytelników

Po raz kolejny przychodzę do Was z materiałami wartymi obejrzenia i pewnym blogowym pytaniem. Będzie coś z dziedziny edukacji, filmu, muzyki ale nie tylko. Zapraszam do czytania, oglądania i zostawiania po sobie śladu w postaci komentarza.

fot.pixbay com
1. Z czego Polska była kiedyś znana ? Polimaty 2, odc.4.  Program Radosława Kotarskiego w nowej odsłonie. Więcej o tym dlaczego nastąpiły zmiany przeczytacie tutaj

2. Słowa, które nie są błędami, a Wy myślicie,że nimi są- cześć II. Mówiąc Inaczej, odc.129. Odcinek, z którego dowiedziałam się kilku nowych rzeczy. Mam nadzieję, że dla Was też będzie przydatny. 
 
3.  Nasza praca przestała się liczyć, teraz liczą się plotki. Justyna Steczkowska w Onet Rano.  Wywiad Jarosława Kuźniara z Justyną Steczkowską. Wokalistka opowiada w nim o swojej najnowszej płycie Maria Magdalena, koncertach, ale także o medialnych plotkach i nieprzychylnych komentarzach w Internecie. 

Wpisy, które polecam  
 Internetowa "prawda". 
Tekst tancerki i aktorki Agnieszki Kaczorowskiej, który napisała na swoim blogu niespełna dwa lata temu. Dziewczyna opowiada w nim o mechanizmie działania portali plotkarskich, kolorowej prasy i o tym jak okropny bywa hejt w Internecie.

Akademia Teatralna 
Wpis autorstwa Izabeli Zwierzyńskiej- aktorki znanej z roli Iwony Pyrki w serialu Barwy Szczęścia. Zdradza w nim jak wyglądają egzaminy i zajęcia na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Izabela ukończyła tę uczelnię w 2018  roku.  Choć nie interesuję się jakoś mocno aktorstwem  to ten tekst przeczytałam z przyjemnością. Zawsze to jakaś nowa wiedza. Tym bardziej, że w sieci na ten temat nie pisze się zbyt wiele.    

Moje  ostatnie wpisy o tematyce muzycznej  
 Nastrojowo i lirycznie # 57 Alicja Majewska Żyć się chce
Trzy składniki muzyki : Emocje magia i prawda # 20 Aleksandra Tocka Niemożliwe
Stare piosenki w nowych wersjach- Covery cz. 29  
Kto co wydał, kto co nagrał i z czym jedziemy podbijać Izrael? Marzec 2019 na rodzimym rynku muzycznym
  
Blogowanie
Nie wiem czy to tylko moje wrażenie , ale wydaje mi się, że obecnie powstaje coraz mniej blogów typowo recenzenckich lub takich o tematyce kulturalnej.  Jestem w kilku grupach na Facebooku i ciągle widzę tam wpisy z blogów parentingowych, modowych, kulinarnych czy podróżniczych. Niewiele wpisów dotyczy literatury czy ogólnie kultury.  Czy nowi w blogosferze już naprawdę nie piszą o książkach ani o szeroko pojętej kulturze ? 

Jeśli znacie nowe blogi o tej tematyce podajcie ich tytuły w komentarzach. Chętnie na nie zajrzę i dodam do listy blogów, które obserwuję. Anne 18.

11 komentarzy:

  1. Bardzo interesującą rozmowa z Justyną Steczkowską. Kiedyś czytałam wywias, w którym zwierzyła się z hejtu z ktorym się spotkała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. To nie są moje wywiady, więc nie ma czego gratulować. Wszystkie te filmy znalazłam w Internecie.

      Usuń
  3. Żadnego z tych filmów nie widziałam - ostatnio w ogóle mało czasu poświęcam na takie "kulturalne" sfery...;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Radka i Paulinę uwielbiam i oglądam! :) I też mam jakoś wrażenie, że przy okazji czytania blogów o kulturze również nie natykam się na nic nowego..

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mogę się doczekać najnowszej płyty Justyny Steczkowskiej.
    Też mam podobne wrażenie odnośnie blogów typowo recenzenckich. Jakoś nowi w blogosferze wolą inną tematykę niż szeroko pojęta literatura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa płyta Justyny Steczkowskiej już jest. Miała swoją premierę 22 lutego 2019.

      Usuń
    2. Nawet nie wiedziałam, bo długi czas nie śledziłam premier muzycznych.

      Usuń
  6. Pooglądać filmiki w wolnym czasie.
    Zapraszam do siebie. Staram się pisać recenzje książek. Będę wdzięczna za każdą opinie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja od dawna nie śledzę blogosfery. Odwiedzam jedynie znanych sobie od dawna blogerów. Nie czuję w sumie potrzeby poznawania nowych. Wystarcza mi to, co już znam :) A i tak ostatnio coraz częściej przebywam w świecie fotografii, więc już w ogóle nie mam kiedy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w sumie jakoś specjalnie nie szukam, ale nie myślałam, że blogów literackich, recenzenckich jest tak niewiele. Również mam grupę blogów, które odwiedzam regularnie. Szkoda, że niektóre osoby , których blogi odwiedzałam kilka lat temu trochę wycofały się z blogosfery. Pisały naprawdę dobre teksty. Zapytam z ciekawości. Zajmujesz się fotografią zawodowo czy to nowa pasja ?

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.