niedziela, 10 czerwca 2018

Język polski nie taki straszny. Sprawdź się i Ty

W blogowo kulturalnym podsumowaniu maja  pisałam o tym, że w zeszłym miesiącu rozwiązywałam różne testy językowe, które do czegoś mnie zainspirowały.   Postanowiłam, że zanim napiszę dłuższy artykuł na  temat egzaminów w polskich szkołach dam Wam możliwość zmierzenia się z  testami, na które natrafiłam w Internecie w okresie egzaminów maturalnych 2018.  Mam nadzieję, że je rozwiążecie, a co ważniejsze  pochwalicie się uzyskanymi wynikami i podzielicie spostrzeżeniami, na temat ich poziomu trudności, poruszanych w nich zagadnień itd.  Jeśli się zgodzicie wykorzystam Wasze opinie  pisząc jeden z czterech planowanych tekstów o edukacji. 
 źródło : pixbay. com

Test 1.
Składa się z 26 pytań. Skonstruowany jest na bazie zagadnień, które co roku pojawiają się w pierwszej części egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym. Są w nim pytania sprawdzające czytanie ze zrozumieniem oraz tak zwaną wiedzę ogólną z gramatyki i literatury.
Test 2. 
Zawiera 10 pytań. Stworzony został na podstawie najnowszej książki  profesora Jerzego Bralczyka. Publikacja nosi tytuł Pokochawszy. O języku miłości w języku
Test 3. 
To 17 pytań dotyczących szeroko rozumianej poprawnej polszczyzny.  Quiz znajduje się na końcu artykułu, do którego link zamieszczam poniżej.  Swoją drogą artykuł też jest wart polecenia. 
Test 4.
11 pytań opracowanych na podstawie akcji Błędy i owędy przeprowadzonej przez studentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. 
Test 5. 
Po raz kolejny 10 pytań. Tym razem dotyczących najczęstszych błędów językowych, które Polacy popełniają zarówno w mowie jak i w piśmie. 
Na koniec moje wyniki wszystkich pięciu testów :
Test 1 : 26/26
Test 2 : 9/10
Test 3 : 17/ 17
Test 4 : 11/ 11  
Test 5  : 10/ 10 

Jak Wam poszło ? Lubcie rozwiązywać tego typu testy i quizy ? Udanego dnia. Anne 18.

  

8 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu rozwiązuje takie testy. Może na jakiś się skuszę nawet dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  2. W wolnej chwili muszę zajrzeć do tych testów, żeby sprawdzić stan swojej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Udostępniam. W wolnej chwili usiądę do testu: Najczęstsze błędy językowe. Czy dobrze znasz język polski ? Sprawdź się. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W wolnej chwili zajrzę i spróbuje swoich sił.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo, że maturę zdawałam wiele lat temu to chetnie się sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdawałam sześć lat temu, ale jak widać po moich wynikach pewna wiedza zawsze w głowie zostaje.

      Usuń
  6. Dla kogoś, kto przygotowuje się do takiego sprawdzianu wiedzy idealne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja to generalnie uważam, że testy nie są dobrą metodą weryfikacji wiedzy i przystosowania do życia. Niemniej od przyszłego roku będę pracował w szkole średniej, więc muszę z tym żyć i te egzaminy przeglądać :)
    Pozdrawiam, Paweł z https://melancholiacodziennosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.