poniedziałek, 28 maja 2018

Blogowo- kulturalne podsumowanie maja

Mamy już końcówkę miesiąca, pora na podsumowanie. W maju wdrożyłam w życie kilka postanowień dotyczących swoich tekstów. Jednym z nich było trzymanie się zasady mniej znaczy więcej.  Nie wszystko co napisałam ujrzało światło dzienne.  Pewne rzeczy zostały napisane tylko do szuflady, a to co publikowałam starałam się dopracowywać jeszcze bardziej niż wcześniej. Jak zawsze  nie oddałam czytelnikom niczego, z czego nie byłabym zadowolona lub co nie byłoby w stu procentach zgodne z tym co i jak chciałam  przekazać. Miałam też małe blogowe radości i znalazłam sporo inspiracji, ale o tym później. Najpierw linki do tekstów. Tych, którzy  jeszcze ich nie czytali zapraszam do lektury i komentowania. 

Blog książkowy 
 źródło: pixbay. com 
5 książek o języku polskim, które chcę przeczytać


Blog muzyczny
 źródło: pixbay. com 

Portal Be Good Art
 źródło : Fan Page portalu Be Good Art

A kiedy przyszedł maj ... czyli co nowego w polskiej muzyce 

Inne
Na początku dzisiejszego posta wspomniałam, że miałam kilka małych blogowych radości. Jedną z nich było to, że  3 maja na blogu Edukacja z pasją pojawił się wpis mojego autorstwa. Oto on 
Radość wynikała z tego, że po pierwsze to dla mnie ważny tekst, a po drugie czekał na publikację   ponad pół roku ( napisałam go w lipcu 2017 roku). Dlaczego tak długo ? O tym przeczytacie tutaj 

Choć egzamin, który daje przepustkę na studia wyższe  mam już dawno za sobą to  tegoroczne arkusze maturalne, różne testy językowe, które rozwiązywałam  oraz filmy z kanału Matura to Bzdura TV do czegoś mnie zainspirowały.  W głowie mam kilka pomysłów na teksty o tematyce edukacyjnej. Pewnymi rzeczami jestem zaskoczona,, innymi zszokowana, a są też takie, które  mnie trochę smucą. Więcej  nie zdradzam. Jeśli rzeczywiście coś na ten temat napiszę na pewno się o tym dowiecie.  

Kolejna mała rzecz, która cieszy to to, że po bardzo długiej przerwie napisałam  i opublikowałam na blogu recenzję książkową  Oczywiście w tak zwanym międzyczasie  stworzyłam kilka opinii na temat przeczytanych powieści, ale Wam ich nie pokazałam. Dlaczego ? Po pierwsze dlatego, że były to teksty tworzone w ramach zajęć na uczelni czy praktyk studenckich. Po drugie były pisane w stylu dziennikarskim, który  jest  trochę inny niż tak zwany styl blogowy. Kilka razy próbowałam pisać recenzję/ tekst o książkach na dwa sposoby, ale za każdym razem ta druga - blogowa wersja lądowała  w szufladzie lub w koszu. W pewnym momencie poczułam się trochę zmęczona ciągłym przestawianiem się ze  stylu dziennikarskiego na blogowy  i odwrotnie. Powiedziałam  sobie  : Stop. Albo jedno albo drugie.  I tym sposobem najpierw  przestałam tworzyć recenzje  typowo blogowe a potem  przez kilka miesięcy w ogóle ich nie pisałam , ponieważ nie dawało mi to radości.  Pewnego kwietniowego dnia poczułam, że chcę spróbować "wrócić do korzeni". bo być może   wśród  moicz czytelników jest choć kilka osób, którym brakuje tego od  czego  zaczęła się moja przygoda z blogowaniem. Najnowsza recenzja jest  połączeniem  stylu, który dobrze znacie z tym czego dowiedziałam się na  wykładach dotyczących recenzji jako gatunku prasowego. jest jeszcze bardziej przemyślana niż wcześniejsze teksty, dużo bardziej obiektywna, dopracowana itd.  Jestem z niej naprawdę zadowolona.  Czytając ten fragment myślicie sobie pewnie  Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Owszem, ale  po pierwsze od  czegoś trzeba zacząć. Po drugie dzięki tej jednej recenzji odzyskałam radość z ich pisania w ogóle. Po trzecie, wreszcie mam co zrecenzować, bo w maju przeczytałam kilka książek.
 
Film
W kończącym się miesiącu nie byłam w kinie, ale znalazłam coś dla siebie w ofercie stacji telewizyjnych. Obejrzałam trzy filmy. Wszystkie po raz kolejny.  Były to następujące produkcje : 
  • 7 rzeczy, których nie wiecie o facetach 
  • Ostatnia Piosenka
  • Karol - Papież, który pozostał człowiekiem

 
Muzyka 
W ostatnim czasie słuchałam przede wszystkich piosenek, o których pisałam na blogu muzycznym i na portalu Be Good Art. Na playliście miałam także utwory Janka Traczyka  Wołam do Ciebie i Już Wiem.


  Często odtwarzałam również covery w wykonaniu wokalistów Studia Accantus

 
W pamięci zostało mi też  Stand By Me, które  podczas uroczystości ślubnej  Księcia Harrego i Megan Markle zaśpiewał chór gospel. 


Wszystkim, którzy interesują  się życiem brytyjskiej rodziny królewskiej lub po prostu chcą dowiedzieć się czegoś więcej o związku Harrego i Megan polecam  obejrzeć materiał Książę Harry i Megan Markle Miłość ponad konwenanse

Literatura 
Maj zamykam z  dwiema  przeczytanymi książkami. Jakimi ? 
1. Katarzyna Michalak Gwiazdka z nieba 
2. Katarzyna Michalak Promyk słońca 

Plany na czerwiec 
  • Napisać post gościnny na temat studiów pedagogicznych
  •  Jeśli będzie na co  to wybrać się do kina / muzeum
Chcę aby to co pojawi się na tym blogu było dla Was niespodzianką. 
Jaki był Wasz maj, co czytaliście, czego słuchaliście ?  Jeśli oglądaliście Royal Wedding podzielcie się wrażeniami. Udanego dnia Anne 18. 




 













13 komentarzy:

  1. Rzetelne podsumowanie 😊 jest to przeglądać.

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) u mnie w maju królowała książka "Spętani przeznaczeniem" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie tez maj płodny i wiele książek przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W przyszłym miesiącu polecam sięgnąć po książkę "Był sobie szczeniak Ellie", mnie się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi również utknęło w pamięci "Stand by me"- nie jestem ogromną fanką Royal Wedding, ale zawsze miło jest popatrzyć ;) Polskie wykonanie "City of stars" również uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm jestem ciekawa, co tam kombinujesz odnośnie tych wpisów edukacyjnych. Chętnie zajrzę, gdy będą gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuję kombinuję tylko muszę wszystko dobrze przemyśleć i sprawdzić kilka rzeczy. Kiedy będą gotowe dam Ci znać w komentarzu pod którymś z Twoich wpisów.

      Usuń
  7. Dużo się u Ciebie dzieło w maju i czerwiec również zapowiada się ciekawie. Maj to miesiąc ślubów, a ten w Anglii był piękny.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.