piątek, 18 maja 2018

5 książek o języku polskim, które chcę przeczytać

W ostatnim czasie tworzę bardzo dużo różnych list. Listę rzeczy do zrobienia, tekstów do napisania,  filmów do obejrzenia książek do przeczytania itd.  Jak wiecie lubię poszerzać wiedzę i uczyć się nowych rzeczy. 

Chcąc być jeszcze lepszą blogerką, dziennikarką, po prostu  pisać lepiej. Chciałabym  przeczytać kilka książek, na temat poprawnej polszczyzny i zmian jakie zachodzą w naszym języku

 źródło: pixbay. com 

Tym razem lista jest wyjątkowo krótka, ale mam nadzieję, że w komentarzach podacie inne ciekawe tytuły, które będę mogła na nią wpisać. Póki co znalazły się na niej następujące publikacje : 
1, Jerzy Bralczyk, Jan Miodek, Andrzej Markowski Wszystko zależy od przyimka 
2. Jerzy Bralczyk, Jan Miodek, Andrzej Markowski Trzy po 33
3. Andrzej Markowski Kultura języka polskiego. Teoria zagadnienie leksykalne
4. Jerzy Bralczyk Mówi się porady językowe profesora Bralczyka 
5. Aleksandra Kubiak- Sokół Poprawnie po polsku poradnik językowy PWN

Z ogromną niecierpliwością czekam na kolejną książkę Pauliny prowadzącej vlog Mówiąc Inaczej 
Jej pierwsza publikacja, którą recenzowałam kilka postów wcześniej przypadła mi do gustu. Mam nadzieję, że niedługo będę mogła wziąć do ręki kolejną część Mówiąc inaczej.

Na koniec pytanie do Was: Znacie którąś z publikacji zamieszczonych na mojej liście, coś szczególnie polecacie ? Może na rynku są inne, ciekawsze książki na temat poprawnej polszczyzny ? 
 
Udanego dnia Anne 18.  

  

4 komentarze:

  1. Z ręką na sercu przyznaję, że choć pochłonąłem już znaczną liczbę książek, to nigdy w życiu nie chwyciłem się za taką tematykę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam żadnej książki z powyższej listy, ale sama jestem ciekawa ,,Trzy po 33''.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tych tytułów, ale jak autorem jest Miodek to muszą być dobre.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej z tych książek :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.