sobota, 5 sierpnia 2017

[Dyskusja] Wpisy gościnne i projekty z innymi blogerami

Weekend w pełni  za oknem letnie słońce, a w mojej głowie pojawił się kolejny temat do dyskusji. Ten wpis to po części także wynik obserwacji zawartości własnego bloga i tego jak bardzo otworzyłam się na projekty realizowane wspólnie z moimi czytelnikami, ale nie tylko. 

Fot. Pixbay. com. 

Pierwsze kilka lat blogowania to czas, w którym pojawiały się tutaj wpisy tylko mojego autorstwa. Obiecywałam sobie wtedy, że nigdy nie pozwolę  nikomu napisać dla mnie tekstu, że wszystko i zawsze będę  tworzyć sama.   Jednak w pewnym momencie ( nie pamiętam dokładnie kiedy) poczułam, że tematyka literacka to już dla mnie za mało. Zapragnęłam dotykać także innych kwestii związanych z blogowaniem i szeroko rozumianą edukacją.  Pomyślałam, że mimo wszystko czasem warto zaproponować czytelnikom  odmienną perspektywę, styl czy temat, którego wcześniej nie poruszałam.  Korzystają na tym wszystkie trzy strony: Ja jako autorka bloga ma pewność, że wpis będzie dobry pod względem merytorycznym, bo zaprosiłam do jego stworzenia osobę, która naprawdę zna się na tym o czym pisze.  Zaproszony bloger- może dać się poznać nowej grupie czytelników oraz zapisać w swoim blogowym CV kolejne nowe doświadczenie.   Co z tego mają moi czytelnicy ? Możliwość przeczytania czegoś czego sama  nie byłabym w stanie stworzyć, przynajmniej nie na takim poziomie jak osoba, która zajmuje się danym tematem czy to hobbistycznie czy zawodowo. Poza tym mogą odkryć nowe miejsce w sieci. 
 Wszystkie te przemyślenia sprawiły, że na moim blogu pojawiły się następujące projekty :
Ponadto  sama stworzyłam kilka tekstów dla innych, z których byłam bardzo zadowolona.  Mogę Wam zdradzić, że wszystkie te projekty będą kontynuowane. Nie wiem tylko  jak często będą pojawiać się ich kolejny odsłony, bo w tym przypadku nie wszystko zależy ode mnie. 
Chcę za to za to wspomnieć  że ostatnio udało mi się stworzyć dwa wpisy dla jednej z moich ulubionych blogerek. Jeden związany z literaturą , drugi z edukacją. Efekty współpracy zobaczycie w okolicach września.  Szykuję dla Was także coś co miało pojawić się jeszcze w zeszłym roku, ale z różnych powodów pracuję nad tą niespodzianką dopiero teraz. Więcej nie zdradzam. 
Na koniec zestaw pytań do dyskusji dla Was :

1. Czy na Waszych stronach pojawiają się wpisy innych blogerów jeśli tak/ nie to dlaczego ?
2. Jakie argumenty przekonują Was do podjęcia współpracy z danym blogerem (wpis gościnny, wypowiedź w dyskusji na konkretny temat itd)? 
3. Jak często decydujecie się stworzenie takiego wpisu ? 
4. Czy osób do współpracy szukacie także poza blogosferą ( grupy na Facebooku, znajomi np. ze studiów czy szkoły)?
5. Czy macie na swoim koncie współprace płatne ? - pytam głównie blogerki związane z literaturą i kulturą bo wiadomo, że osoby zajmujące się modą je mają. 
6. Czy dla kogoś z Was blog stał się furtką do tak zwanej kariery, jednym ze źródeł utrzymania, doprowadził do stworzenia własnego biznesu ? Chętnie poznam Wasze historie. 

Zanim zakończę swój wpis zaproponuję Wam pewną pozytywną nutkę. Oto i ona

Udanego dnia. Anne 18.


12 komentarzy:

  1. 1. Nie pojawiają się, ale właściwie dlatego, że nigdy nie wpadłam na taki pomysł, ani nikt mi tego nie zaproponował. Myślę jednak, że coś takiego jak najbardziej byłoby możliwe.
    2. Przede wszystkim przekonałby mnie dobry pomysł, ciekawy temat.
    4. Mogłyby to być osoby poza blogosferą, szczególnie ci, których dobrze znam.
    6. Blog nie, ale pisanie tak - zajmuję się copywritingiem. Oczywiście blog w pewnym sensie przyczynia się do kształcenia umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na mojej stronie nie pojawiają się wpisy innych blogerów, gdyż wolę sama ,,pracować'' nad promocją mojej strony, bo wtedy mam z tego większą satysfakcję.
    Współprac płatnych nie mam, ale może kiedyś blogerzy książkowi zostaną pod tym kątem docenieni. Czas pokaże.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nigdy nie myślałam o tym, aby zaprosić innego blogera do napisania jakiegoś wpisu na moim blogu. Nie wiem na czym dokładnie to polega, nie wiem, o czym ktoś inny mógłby napisać. Od samego początku pracuję sama na swój sukces, jednak nie wykluczam, że gdy nadejdzie odpowiedni moment lub gdy po prostu znajdę osobę, która faktycznie będzie miała coś dobrego do przekazania (a nie będzie powielała tematów, które można znaleźć w blogosferze), to zdecyduję się na taki krok. Czy mam na koncie płatne współprace? Nie. Jakoś nigdy ich nie potrzebowałam, w zupełności wystarczają mi moje współprace z wydawnictwami, robię to co kocham - czytam i dzielę się swoimi opiniami z innymi. Nigdy nie myślałam o swoim blogu w kategorii zarabiania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Nie pojawiają się
    2. Przekonałby mnie ciekawy pomysł
    3. Jeszcze nigdy nie zdecydowałam się na coś takiego
    4. Szukałabym raczej w blogosferze, ale równie ciekawe wydaje się nawiązania współpracy z kimś z poza blogosfery
    5. Nie
    6. Nie, pisanie bloga traktuję jako rozwijanie pasji, nie chcę na tym zarabiać, przynajmniej na razie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak do tej pory sama piszę swoje teksty. WYnika to chyba z charakteru i powodów, dla których powstał ten blog. Ale jestem otwarta i kto wie, może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Póki co nie próbowałam publikowania tekstów innych osób, jakoś lepiej i pewniej się czuję, gdy mój blog jest w 100% mój. Ale kto wie, może kiedyś zmienię zdanie... Blog nie jest też moim źródłem utrzymania, na razie wolę, aby pozostał taką odskocznią, czystym hobby - ale ponownie - nigdy nic nie wiadomo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. 1. mam zakładkę "Oko w oko z..." i tu zamieszczam wywiady z blogerami i nie tylko, ciekawa forma współpracy - polecam
    2. taki wpis daje dużo większą możliwość promocji: osoba dokonująca wpisu promuje go u siebie i wszyscy jej zanjomi wchodzą na Twojego bloga
    3.mam dopiero jeden wywiad
    4. mój blog istnieje miesiąc, więc nie zarabiam jeszcze, ale mam taki plan

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie nie gościł, jak do tej pory, żaden bloger ale jestem otwarta. Najważniejsze, żeby fajnie się dobrać i stworzyć ciekawy i wyjątkowy zespół chociaż na jeden wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. W początkach prowadzenia swojego bloga chciałam, żeby na moim blogu pojawiły się wpisy gościnne, ale później z tego zrezygnowałam, ponieważ trudno było mi określić o czym miałyby one być, teraz długo nad tym nie myślałam, ale uważam, że jest to świetny pomysł, żeby móc dać się poznać czytelnikom innego blogera i znaleźć nowe kontakty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie wspolpracowac z innymi blogerami, dzieki temu mozemy poszerzac swoje horyzonty :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczełam prowadzi bloga, by oderwać się od codzienności. Po tragedii jaka mnie spotkała... Bardzo mi się spodobało blogowanie, teraz będę przechodzić na własną domenę, bo obecnie jestem na darmowej. Brałam udział we wspólnym wpisie z dwiema blogerkami. Jak tylko moja strona zacznie wyglądać tak Jak ja chcę, zaproszę którąś z dziewczyn. Ile lat już prowadzisz bloga ?

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.