piątek, 24 marca 2017

Mini wywiad czyli odpowiadam na Wasze pytania.

Witajcie weekendowo. Zgodnie z obietnicą odpowiadam  dzisiaj na pytania, które zostały mi zadane pod poprzednim postem.
Cyrysia pyta
 Jakie masz plany po skończeniu studiów?
Plany i marzenia można mieć różne, a rzeczywistość i tak wszystkie je weryfikuje. Na pewno chciałabym związać swoją przyszłość z dziennikarstwem na tyle na ile to będzie możliwe.  Chcę pisać, tworzyć interesujące i wartościowe teksty. Czy będę je publikować tylko na swoich dwóch blogach, bo mam jeszcze blog o tematyce muzycznej. ? Czas pokaże.  Na pewno będę chciała wrócić do współtworzenia portalu Be Good Art  Myślę też o intensywnym kursie językowym, nie wiem jeszcze tylko czy będę się uczyć sama czy w szkole językowej. Na pewno będę mieć dużo więcej czasu na blogowanie, czytanie i inne rzeczy, które teraz  musiałam odstawić na boczny tor. Jestem osobą, która nie chce i nie umie się nudzić, więc na pewno jakieś zajęcie sobie znajdę. Zamierzam też trochę odpocząć, bo najbliższe miesiące będą dla mnie bardzo pracowite.
O jakiej pracy marzysz ? 
Moja wymarzona to praca  to etat w gazecie o tematyce kulturalnej lub bycie redaktorem działu Kultura w jakimś czasopiśmie. Jednak wiem,  że będzie to bardzo trudne do zrealizowania.  Moją pierwszą specjalnością była praca kulturalno- oświatowa, więc mam wiedzę z różnych dziedzin kultury.  Mam też  sporo zawodowych marzeń ambicji. ale co z tego wyjdzie okaże się za jakiś czas. Najważniejsze to mieć marzenia i wierzyć, że kiedyś  się spełnią. 
Czy oglądasz jakieś filmy ? Chętnie poczytałabym krótkie opinie na temat danej produkcji, która przypadłaby ci do gustu.
Jasne, że oglądam, ale najczęściej są to ekranizacje książek, lub mało ambitne komedie romantyczne. Krótkie opinie na temat różnych produkcji być może pojawią się w projekcie Kulturalny notes Anne 18, z którym wystartuje po zakończeniu studiów. Ja już wiem co w nim będzie. Wy dowiecie się jakiś czas. Jeśli będziecie wystarczająco cierpliwi i nie przestaniecie tutaj zaglądać  mimo mojej słabej aktywności, która spowodowana jest brakiem czasu i weny twórczej. Piszę mało, bo stawiam na jakość. Chcę, aby to co publikuje na tym blogu  stronie było naprawdę wartościowe. 
Osoba anonimowa, która podpisała się jako J chce wiedzieć : 
Czym jest dla Ciebie blogowanie ?
Blogowanie to dla mnie coś z czego już nie mogłabym zrezygnować, to część mojej codzienności, bo choć piszę teraz bardzo mało wciąż wpadają mi do głowy nowe pomysły, nadal szukam inspiracji i czerpię radość z blogowania.  To coś co bardzo dużo mnie nauczyło. Gdyby nie blog nie poprawiłabym swojego warsztatu pisarskiego, nie nabrałabym pewności siebie i wiary we własne umiejętności. Nie miałabym takiej wiedzy o literaturze i kulturze. Nie miałabym tylu tekstów na koncie, lektur na półce. Blogowanie to dla mnie pasja, sposób na doskonalenie swoich pisarskich umiejętności, może nawet spełnianie małych marzeń. Gdyby nie blogi  być może nie przeprowadziłabym wywiadów z polskimi  i zagranicznymi autorami. Blogowanie daje coś czego nie da się opisać słowami. 
Robisz to bardziej dla siebie czy dla innych?
Kiedy zaczynałam tworzyć to miejsce blogowałam nie dla komentarzy i czytelników, lecz dla siebie. Chciałam pisać nie tylko do szuflady i poprzez systematyczne tworzenie kolejnych tekstów sprawiać, aby każdy kolejny był lepszy od poprzedniego. Z czasem gdy zobaczyłam, że odbiór jest pozytywny zaczęłam myśleć, że może warto bardziej popracować nad wyglądem bloga i zacząć pisać dla konkretnych odbiorców. Dziś  kiedy blog Książki Warte Przeczytania ma ponad pięć lat mogę szczerze napisać, że tworzę go i dla siebie i dla innych. To co myślą i czego chcą moi czytelnicy jest dla mnie ważne. Gdybym tworzyła tylko dla siebie i chowała tekst do szuflady nie miałoby to sensu (chyba, że są to bardzo osobiste rzeczy np wiersze). Nie raz nie dwa miałam wrażenie, że moje teksty odbijają się echem od ścian, ale wtedy zawsze zamykałam oczy i pytałam siebie :  Czy dalej chcesz to robić czy Cię to cieszy ? Odpowiedź zawsze  brzmiała  Tak chcę. . Dlatego mimo, że aktualnie liczba komentarzy i statystyka wejść mocno spadła, w czym jest sporo mojej może nie winy, ale zasługi, bo nie piszę zbyt często to ja nadal tu jestem i nigdzie się nie wybieram. Będą nowe wpisy, stare projekty i niespodzianki, ale jeszcze nie teraz. Teraz mam inne priorytety. 
Czym zastąpiłabyś pasję czytania i pisania gdybyś nie mogła tego robić ? 
Nie mam zielonego pojęcia, nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Ja uwielbiam to robić.  Nigdy nie miałam talentu artystycznego, więc malować, grać na instrumentach czy śpiewać bym nie mogła.   Jakąś pasję bym pewnie miała, ale jaką nie wiem. 

Dziękuję za wszystkie pytania były bardzo ciekawe. Mam nadzieję, że odpowiedzi Was satysfakcjonują. Udanego dnia. Anne 18.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za odpowiedź na moje pytania.
    Mam nadzieję, że uda Ci się związać swoją przyszłość z dziennikarstwem i dostaniesz pracę marzeń w jakiej fajnej, poczytnej gazecie.
    Też lubię mało ambitne komedie romantyczne, bo jakoś tak zawsze pozytywnie mnie nastrajają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również dziękuję Aniu za odpowiedzi.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
    J.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.