czwartek, 18 grudnia 2014

Książki do Przeczytania w 2015r .

Zdjęcie znalezione na Google Grafika. 
Cześć ! Kolejna książka przeczytana i jutro biorę się za jej  recenzję. Natomiast dzisiaj rozpoczynam podsumowania i snucie planów czytelniczych  oraz blogowych na 2015r. 
Pomysłów i planów mam jak zwykle cała masę zobaczymy ile uda mi się zrealizować. Oto i one ( mogą jeszcze ulec drobnym zmianom i modyfikacjom). 
W 2015r chcę : 
  • Przeczytać jak najwięcej książek z własnych półek i dość mocno ograniczyć zamawianie egzemplarzy recenzenckich.
  • Jak najszybciej nadrobić wszystkie zaległości recenzenckie, które mam.
  • Czytać książki z podobnych list jak ta w tytule posta tyle, że z lat ubiegłych. 
  • Częściej sięgać po klasykę ( mam jej na półce ogrom).
  • Powołać do życia od 3- 5 nowych blogowych cykli ( związanych z różnymi typami literatury po, które sięgam, trochę klasyki fantastyki i prawdziwych historii, które uwielbiam, ale  to na razie tylko uchylenie rąbka tajemnicy, żeby nie psuć  niespodzianki).
  • Kontynuować cykle, które obecnie są na blogu czyli  Czytelnicze wspomnienia, Dyskusja i Językowo.
  • Wrócić do bardziej systematycznego wstawiania notek ( więcej recenzji mniej  postów około książkowych).
  • Nie zaniedbać nauki języków obcych ( angielski, francuski, hiszpański).
  • Staranniej wybierać egzemplarze do recenzji czytać nie tylko to co nowe, ale też pozycje bardziej ambitne, te napisane przez ulubionych autorów i przez kogoś docenione.
  • Zrezygnować z udziału w wyzwaniach czytelniczych (może zostawię sobie tylko to związane z literaturą polską Polacy nie gęsi) w pozostałych brać udział sporadycznie  ( jeśli dopasuję np hasło , motyw lub nie brać wcale).
  • Zadbać o estetykę recenzji i wizualną stronę bloga - własnej domeny, nagłówka ,logo, podstron  czy zakładki o mnie nie nadal nie będzie, ale na pewno zrobię porządek z  etykietami , paskiem bocznym i tymi stronami które mam
  • Pisać lepsze recenzje i bardziej przemyślane komentarze u innych bloggerów. 
  • Jeśli kupować to tylko wcześniej upatrzone tytuły lub powieści ulubionych autorów( Glass, Evans, Michalak Picoult, Sparks Schmitt, powieści z serii Pisane przez życie i inne oparte na faktach oraz te z Książkowej Listy Marzeń).
  • Generalnie jakoś urozmaicić bloga, spróbować się bardziej zareklamować zdobyć więcej czytelników ( zapisać się do jakiś grup na FB gdzie można wstawiać linki do swoich tekstów dyskutować o literaturze itp).
Na realizację którego z tych punktów czekacie najbardziej i dlaczego ( proszę o kilka zdań uzasadnienia).
Wszystkich, którzy lubią czytać długie posty  mam teraz listę książek do przeczytania w 2015r.( kolejność przypadkowa).

1. Diane Chamberlain Dobry ojciec- najbardziej lubię czytać właśnie takie książki jak ta. Podobno jest wstrząsająca, wzruszająca i , skłaniająca do refleksji i taka, o której nie można przestać myśleć. Coś w sam raz dla mnie. 
2. Cathy Glass Ukryty -amerykanka jest jedną z moich ulubionych autorek . Podziwiam ją za to jakim jest człowiekiem i jak wiele jest w stanie poświęcić i zrobić byleby tylko jej podopieczny/a znalazł  najpierw poczucie bezpieczeństwa , rodzinne ciepło i miłość, a potem nowy dom. Ostatnio kupiłam sobie kolejną książkę jej autorstwa Zapomniane dziecko . Tym sposobem do pełnej kolekcji wszystkich jej książek wydanych w Polsce brakuje mi jedynie tej powieści.


3. Richard Paul Evans List- autor, który pisze o miłości, ale tak, że człowiek mu wierzy i razem z nim wchodzi do świata miłości, szczęścia, bólu i nienawiści.
4. Guillame Musso Papierowa dziewczyna - po przeczytaniu fenomenalnego Uratuj mnie tego autora zdecydowanie mam ochotę na więcej.
5. Sarah Jio Dom na plaży - jeżeli ta książka jest tak dobra jak Marcowe fiołki  biorę w ciemno.
6. Lisa Genova Kochając syna- nie miałam jeszcze okazji poznać twórczości tej autorki, ale pozytywne recenzje jej powieści sprawiają, że chcę to zmienić.

7. Lisa Scottoline Wracajmy do domu- mam już za sobą jedną powieść tej pisarki . Książka nie odchodź zrobiła na mnie ogromne wrażenie mam nadzieję, że z tą będzie podobnie. 

8. Diane Chamberlain W słusznej sprawie- do tej książki przekonał mnie opis z okładki i  pozytywne recenzje w sieci.

9. Sarah Jio- Jeżynowa zima- tu także górę wzięła fascynacja Marcowymi fiołkami.
10. Diane Chamberlain Zatoka o północy - listę zaczyna i kończy ta sama autorka tak po prostu. 
Jak widzicie wybrałam prawie same bardzo " życiowe" historie. Takie lubię najbardziej. Będę je przeplatać klasyką, powieściami historycznymi literaturą faktu, biografiami, obyczajówkami, pozycjami z moich list ( lata ubiegłe) i tymi, które czekają na swoją kolej już naprawdę długo. Zdradziłam cześć swoich czytelniczych planów/ postanowień/ zamiarów jak zwał tak zwał . Teraz kolej na Was. Dzielcie się planami /polecajcie książki/ podsuwajcie pomysły na dyskusje/ piszcie o czym chcielibyście u mnie poczytać w 2015r. Prędzej czy później spełnię każdą prośbę obiecuje. Także komentujcie śmiało.







14 komentarzy:

  1. Trzymam kciuki za twoje postanowienia. Ja również mam kilka, ale o tym w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam postanowienia, żeby przeczytać moje wielkie stosiki plus starsze książki z biblioteczki oraz.... przeczytać chociaż kilka klasyków :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie się jeszcze ani razu nie udało zrealizować Listy 10 książek na Nowy Rok, ale pewnie teraz też taka powstanie. Przyczyną tego jest nadmiar nowości, w tym roku zdobyłam też wiele książek wydanych wcześniej, takich na które miałam ochotę od dawna.
    W tym roku udało mi się ograniczyć egzemplarze recenzenckie, najbardziej jestem z siebie dumna gdy w jakimś miesiącu nie wezmę żadnej książki :p
    Gdyby nie to, że z tych książek korzystają też moje koleżanki to ograniczyłabym się tylko do książek polskich autorów, to ta literatura ostatnio cieszy mnie najbardziej.

    Już teraz zaczęłam częściej sięgać po stare książki przy okazji mojego wyzwania "Gra w kolory" - z tłumu nieczytanych książek, by nie mieć dylematów co wybrać staram się wybierać książki z okładkami w kolorze obowiązującym w danym miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę powodzenia, też mam całą listę książek, może będą postanowieniem na nowy rok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ambitne plany! :) Ja chyba w tym roku nic nie planuję, bo i tak mi nie wychodzi... Planem na rok 2015 będzie przeczytanie książek, które miałam czytać w 2014 ;) A Diane Chamberlain serdeczenie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam obie przedstawione przez Ciebie książki Sarah Jio i polecam!
    "List" Evansa też mam w planie, jest i czeka...
    Co do planów to: ja dotąd takowych nie robiłam, nie planowałam np. 10 czy 15 książek na następny rok do przeczytania. Po prostu starałam się czytać to na co mam ochotę.
    Ale część planów jest podobnych: zmniejszyć liczbę wyzwań i staranniej dobierać recenzyjne, może ich mniej a więcej z półek... Zobaczymy co wyjdzie. Kilka pomysłów na bloga w 2015 też mam. No i Pod hasłem zostaje, więc będzie co robić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Diane Chamberlain ja również mam na liście:)) Kiedyś udało mi się kupić 4 używane tytuły za 50 zł, a teraz beznadziejnie się kurzą na półce, aż serce boli. Życzę realizacji wszystkich puntów z listy!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę spełnienia wszystkich planów w nowym roku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam twórczość Chamberlain :) Powodzenia w spełnieniu tego postanowienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lekturę powieści Sarah Jio oraz Diane Chamberlain naprawdę polecam. W lutym ma się ukazać nowa powieść Jio "Dom nad jeziorem" i już się nie mogę doczekać. Kilka dni temu skończyłam lekturę "Kochając syna" - fantastyczna książka, mądra i godna uwagi. A zatem czeka Cię bardzo udany 2015 rok :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chamberlain czytałam kilka książek i każda była świetna, najbardziej jednak chyba mam sentyment do "Sekretne życie CeeCee ...." to pierwsza książka autorki jaką przeczytałam i chyba była najlepsza ze wszystkich które czytałam, poluję na następne. "Dom na plaży" - podobał mi się :)

    Powodzenia w realizacji przyszłorocznych planów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, źe nie tylko ja mam tyle planów na przyszły rok ;) Życzę wytrwałości i zrealizowania wszystkiego co planujesz :D
    Drugastronaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę czekała na recenzje klasyki, bo sama lubię co jakiś czas sięgnąć po jakąś powieść tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. moim zdaniem na pewno warto sięgnąć po książkę Tajemnica domu Helclów, świetnie napisana, bardzo dobry kryminał. No i też obraz Krakowa z XIX w. jest dużym atutem tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.