poniedziałek, 22 lipca 2024

Ciekawe lub zabytkowe biblioteki w Polsce i na świecie- byliście w któreś z nich ?

 Drodzy Czytelnicy. Dziś  mam do Was krótkie pytanie związane z bibliotekami. Nie chodzi mi o zwykłe osiedlowe czy miejskie, ale o biblioteki w jakiś sposób wyjątkowe, te znane w Polsce czy nawet na całym świecie. Te, które można i warto zobaczyć.  Mogą to być zarówno biblioteki zabytkowe jak i uniwersyteckie. 

źródło

Ja ostatni raz w bibliotece byłam dwanaście lat temu. Nie jestem typem podróżnika i nawet jeśli gdzieś jadę pomimo tego, że uwielbiam czytać nigdy nie zwiedziłam żadnej biblioteki.  Po pierwsze nie miałam na to ochoty, po drugie nie wiedziałabym  którą naprawdę  warto odwiedzić. Po trzecie takie podróże są dość męczące i czasochłonne. Za to bardzo lubię czytać wpisy o bibliotekach na blogach lub oglądać o nich materiały w serwisie Youtube, choć te drugie pojawiają się bardzo rzadko.  Przykłady poniżej.  Klik





Czy byliście, w któreś z najbardziej znanych polskich  lub światowych bibliotek ? Jeśli tak to w jakiej i dlaczego wybraliście akurat tę ?Może wolicie miejskie/ szkolne biblioteki lub zbiory cyfrowe i wirtualne spacery po takich miejscach ? 

Udanego dnia. Anne 18. 

5 komentarzy:

  1. Ja byłam, ale tylko zwiedzić na wycieczce, no trudno to nazwać biblioteką, ale była szała z książkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się kiedyś odwiedzić taką bibliotekę w klimacie tej z Hogwartu 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio zwiedziłam 2 fantastyczne biblioteki : w Kopenhadze i Liverpoolu. W obu tych miejscach niesamowite połączenia starego z nowym

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka biblioteka to raj dla moli ksiażkowych

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że do tej pory raczej nie miałam ku temu sposobności.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.