poniedziałek, 11 marca 2024

Kącik Filmowy # 45 Lista Oscarowych filmów, które chciałabym obejrzeć

Wykonanie : Klaudyna Maciąg

Kącik Filmowy by Anne 18 - miejsce, gdzie będę pisać o filmie. W kąciku znajdą się nie tylko recenzje polskich produkcji które obejrzę i  uznam za warte polecenia. Będę pisać także o blogach i kanałach w serwisie Youtube poświęconych filmowi. Znajdziecie tutaj moje recenzje, przemyślenia i  garść filmowych inspiracji.

W dzisiejszym wpisie chciałabym przedstawić Wam listę filmów, które były nominowane do Oscara  lub nawet otrzymały tę statuetkę w latach 2017- 2023 w najpopularniejszych kategoriach i, które chciałabym obejrzeć. Ustawiłam taki, a nie inny przedział czasowy, bo po pierwsze nie chcę cofać się zbyt daleko , po drugie mniej więcej w tym okresie zaczęłam interesować się tą nagrodą , a po trzecie to właśnie produkcje z kilku ostatnich lat są najczęściej i najłatwiej dostępne we wszelkiego rodzaju serwisach streaminigowych. 

Kiedyś już tworzyłam podobną listę, ale niewiele z niej udało się zobaczyć. Może tym razem pójdzie lepiej. Lista wygląda następująco : 

1. Green Book ( 2018)-  Oscar 2019 w kategorii Najlepszy film.
2. Roma (2018) - Oscar 2019 w kategorii Najlepszy Reżyser dla Alfonsono Cuarona.  Oprócz tego statuetka w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy i Najlepsze zdjęcia.
3. Historia małżeńska ( 2019). Nominacja  2020 w kategorii Najlepszy Film
4. Kształt wody (2017)- Oscar 2018 w kategorii Najlepszy  Film oraz Najlepszy Reżyser.
5. Manchester by the sea (2016). Oscar 2017 w kategorii Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy i Najlepszy Scenariusz.
6. Bohemian Rhapsody( 2018)- Oscar 2019 w kategorii Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy. Otrzymał go Rami Malek.
7.Parasite ( 2019).Oscar 2020 w kategorii Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy scenariusz i Najlepszy film Międzynarodowy.
8.Przełęcz ocalonych (2016)- Nominacja 2017 dla najlepszego filmu.
9. Moonlight ( 2016)- Oscar 2017 w kategorii Najlepszy Film
10 Jackie (2016)- Nominacja 2017 w kategorii Najlepsza Aktorka dla Natalie Portman.
11 Czas mroku( 2017) Oscar 2018 w kategorii Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy, którą otrzymał Gary Oldman.
12 Lady Bird (2017)- Nominacja 2018 w kategorii Najlepszy film.
13 Faworyta (2018) Oscar 2019 w kategorii Najlepsza aktorka pierwszoplanowa dla Olivi Colman. 
14 Nomadland(2020)- Oscar 2021 w kategorii Najlepszy Film , Najlepszy reżyser i aktorka pierwszoplanowa. 
15. Coda.2021)- Oscar 2022 w kategorii Najlepszy Film  
16 Biedne Istoty (2023)- Nominacja  między innymi w kategorii Najlepszy Film, Najlepsza aktorka pierwszoplanowa i aktor drugoplanowy. 
17. Maestro ( 2023)- Nominacja 2024 między innymi w kategorii  Najlepszy Film i Aktor Pierwszoplanowy. 
18. Przesilenie Zimowe (2023)- Nominacja 2024 w kategorii Najlepszy Film,  Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy.  Najlepsza Aktorka Drugoplanowa. 
19. Nyad(2023)- Nominacje 2024 w kategorii Najlepsza Aktorka Pierwszoplanowa i drugoplanowa. 
20. Rustin  (2023)- Nominacja 2024 w kategorii Najlepszy Aktor Pierwszoplanowy. 

Na liście  nie ma polskich produkcji, ponieważ wszystkie rodzime, nominowane do tej nagrody filmy tj. Ida, która Oscara dostała w 2015 roku , Zimną Wojnę , która w 2019 roku miała szansę na aż trzy statuetki  oraz nominowane w 2020 roku Boże Ciało już obejrzałam.  Widziałam także Narodziny Gwiazdy (nagrodzone w 2019 za najlepszą piosenkę i nominowane w innych kategoriach). Oprócz tego obsypany statuetkami w 2017 roku  La La Land,  Dwóch Papieży czy film Ojciec za, który w 2020  Oscara dostał Anthony Hopkins.  Nie zapomniałam o przepięknym Pianiście- Oscar w 2003 roku za reżyserię dla Romana Polańskiego.

Filmy numer : 2,3,5,6,8, 13,17,18,19 i 20 dostępne są w serwisie Netflix, więc je obejrzę najszybciej.   Co z resztą czas pokaże. 

Osobiście jestem bardzo zawiedziona brakiem choćby jednej nominacji dla  Chłopów. Moim zdaniem skoro nie otrzymali nominacji dla Najlepszego Filmu Międzynarodowego to śmiało mogli dostać ją w kategorii film animowany lub muzyka, ale mówi się trudno. Dla mnie i tak są kapitalni pod względem aktorskim, muzycznym i wizualnym.  Mówi się trudno.

Na koniec jeszcze kilka pytań do Was : 
 1.Ile i które z wymienionych filmów oglądaliście ? 
2 Które filmy nominowane w latach 2017-2024 powinnam do tej listy dopisać i dlaczego? 
3.Które z Oscarowych filmów z lat 2010- 2016 czyli tych wcześniejszych polecacie najbardziej i dlaczego? 
4. Czy oglądacie  Oscarowe filmy  z różnych lat dostępne na Netflixie? 

 Na dziś to już wszystko.  Zapraszam do dyskusji. Udanego dnia. Anne 18.

PS. Dzisiejszy post jest tysięcznym w historii bloga Książki Warte Przeczytania.  Dziękuję, że tutaj zaglądacie, czytacie to co dla Was piszę i, że zostawiliście już 9755 komentarzy.

12 komentarzy:

  1. Ile tu propozycji! cos z pewnością wybiore z tego;0 pozdrawiam Monika F

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nie widziałam żadnego z tych filmów. Muszę nadrobić braki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Green book to jeden z najlepszych filmów jakie widziałam. Naprawdę zasłużenie dostał Oscara

    OdpowiedzUsuń
  4. "Boże Ciało" widziałam i naprawdę nie rozumiem zachwytu nad tym filmem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak naprawdę nie oglądałam żadnego z tych filmów.

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak ktoś lubi komedie, to nie ma w czym wybierać :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Bohemian Rhapsody warto obejrzeć, Rami zrobił dobrą aktorską robotę w roli Freddiego. Ja polecam film Barbie, naprawdę mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też spodobał się ten film, aktirstwo, i ścieżka dźwiękowa oczywiscie wspaniała. Polecam!

      Usuń
  8. Wyobraź sobie, że z Twojej listy udało mi się obejrzeć tylko 7 filmów. Dopiero teraz widzę, ile mam zaleglości, choć uważam się za kinomankę :) Dzięki za to zestawienie - bardzo mi się przyda. Z ostatnio oglądanych filmów największe wrażenie wywarły na mnie "Biedne Istoty"

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc nie ma dla mnie żadnego znaczenia czy film był do czegoś nominowany lub zdobył nagrodę. Kilka z nich widziałam, bo akurat leciały w telewizji , ale bardziej sugeruje się opiniami ogólnymi , niż jakiejś tam "komisji"

    OdpowiedzUsuń
  10. Z powyższej listy udało mi sie zobaczyć film: "Biedne Istoty" zrobił na mnie wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie potrafię docenić filmów Oskarowych.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.