sobota, 17 kwietnia 2021

Cykl Językowo # 26 Kolejne kanały do nauki języka angielskiego tym razem tylko te brytyjskie

Drodzy Czytelnicy. W pierwszej kwietniowej odsłonie cyklu Językowo obiecałam, że w kolejnych opowiem o jeszcze innych miejscach w sieci, z których korzystam ucząc się angielskiego. Dziś spełniam tę obietnicę. Napiszę kilka słów o kanałach w serwisie Youtube prowadzonych przez rodowitych Brytyjczyków.  Kiedy to czytacie w Waszej głowie być może pojawia się pytanie : Jak dobrze trzeba znać angielski, aby sporo z publikowanych tam treści zrozumieć ? 

Trudno mi jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć. Jednak wydaje mi się, że są to kanały dla osób, które opanowały angielski w stopniu średnio zaawansowanym (B1- B2 według klasyfikacji Rady Europy).  Ja  osobiście oglądając niektóre materiały nie wszystko jestem w stanie zrozumieć, ale dużym ułatwieniem są dla mnie angielskie napisy. Każdy z trzech nauczycieli skupia się przede wszystkim na nauce  prawidłowej wymowy, ale dodatkowo  każdy z nich kładzie nacisk na  inne aspekty nauki angielskiego takie jak : gramatyka, specjalistyczne słownictwo czy różnice pomiędzy brytyjską i amerykańską odmianą języka.

Tyle słowem wstępu. Teraz przechodzę do krótkiego opisu zawartości poszczególnych kanałów. Zainteresowani?  Zatem zapraszam do dalszej lektury.

  

I. Learing English With Tv Series

Kanał, na którym możecie ćwiczyć rozumienie ze słuchu przydatne nie tylko na egzaminie maturalnym. To coś dla tych którzy chcą  się uczyć angielskiego przy pomocy fragmentów seriali, wywiadów, piosenek czy popularnych filmów. Nowe nagrania pojawiają się średnio raz w tygodniu. Aktualnie znajduje się tam ponad 380 filmów.


 

II. English Like A Native 

Autorką kanału jest pochodząca z Manchesteru Anna. Wśród ponad 530 filmów znajdują się te dotyczące zagadnień gramatycznych, słownictwa związanego z biznesem i nauki prawidłowej wymowy.  Nie brakuje też treści dotyczących różnic między akcentem brytyjskim i amerykańskim oraz ciekawostek na temat Wielkiej Brytanii.  Kanał aktualizowany jest tydzień.


 

III. English With Lucy 

Kanał, gdzie znajdują się przede wszystkim materiały dotyczące wzorcowej wymowy brytyjskiej, porady dla uczących się i garść gramatyki. Nowe lekcje pojawiają się kilka razy w tygodniu.  Jest ich ponad 200.

 


Ode mnie to już wszystko. Jeżeli znacie te kanały podzielcie się opinią.  Jeżeli nie sami oceńcie czy będą dla Was odpowiednie. 

Sprawdźcie czy  przypadnie Wam do gustu  sposób przekazywania wiedzy, osobowość nauczycieli i częstotliwość dodawania nowych treści.

Wszystkim, którzy zdecydują się skorzystać z moich rekomendacji życzę przyjemnej nauki. 

Anne 18.

 


19 komentarzy:

  1. Znam ostatni kanał. Na chwilę obecną mam tam pozostawione jedynie subskrypcję. W zasadzie zastanawiam się czy będę z niego korzystać ponieważ moje serce jest skierowane ku #americanaccent bardziej niż #britishaccent :D Jakoś powalająco dobra z angielskiego tez nie jestem, ale jeśli mogłabym kogoś zaproponować od siebie, to znalazłam ostatnio "Rock your english". Jak dla mnie rewelacyjny kanał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post. Nie znam tych kanałów, ale chętnie zajrzę! Powodzenia w nauce

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak znajdujesz w sieci takie rzeczy? Serio,jesteś kopalnią wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat o tych trzech kanałach przeczytałam kilka lat temu na blogu Klaudyny Maciąg. Kilka miesięcy temu sama zaczęłam z nich korzystać, uznałam, że są wartościowe, więc postanowiłam i ja o nich wspomnieć. Polecam także kanał o nazwie British Documentary. Sporo tam ciekawych filmów o historii Anglii i rodziny królewskiej. O księżnej Dianie i jej synach w tym historie Harrego i Meghan Markle. Są też materiały na temat królewskich rezydencji. Szczerze polecam.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Próbowałam się go uczyć, ale przestałam zanim tak naprawdę na dobre zaczęłam. Za bardzo podobny do hiszpańskiego. Wolę nie mieszać tych dwóch języków.

      Usuń
  5. Spadłaś mi z nieba z tymi kanałami. Bardzo dziękuję za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze do usług. Hehehe, polecam się na przyszłość. Będzie więcej postów prezentujących takie kanały jeśli znajdę je w serwisie Youtube.

      Usuń
  6. Nie znam tych kanałów, dlatego bardzo się cieszę, ze trafiłam na Twój post. Dziękuję za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomoc dla chcących nauczyć się języka obcego;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jasne niech korzysta po to ten wpis powstał. Może zainteresują go też inne post z cyklu Językowo, te z poprzednich lat ?

      Usuń
  9. Wiesz ze żadnego z tych kanałów dotąd nie znałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio dzięki różnym kanałom odświeżyłam znajomość języka włoakiego, angielski będę odświeżać dopiero za dwa lata, bo teraz odświeżam rosyjski. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O! zapisuję do zapoznania ;) świetny wpis, dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ten pomysł z serialami mi się bardzo podoba, staram się oglądać filmy z napisami, więc taka nauka bardzo mi odpowiada :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomocne, muszę odświeżyć swój angielski :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.