poniedziałek, 6 stycznia 2020

Książki jako prezenty często je dajecie lub dostajecie ?

Drodzy Czytelnicy. Dzisiaj znowu będzie krótko i na temat. Tym razem o... książkach, a konkretnie o tym  Czy często dajecie komuś książkę w prezencie lub czy sami ją dostajecie. 
















Ja czasami dostaję książki w prezencie, zazwyczaj od osób mi bliskich, które dobrze lub nawet bardzo dobrze znają mój czytelniczy gust. Jednak przyznam, że rzadko kupuję książkę na prezent.  Jeśli już się na to decyduję to muszę wiedzieć czy dana osoba w ogóle lubi czytać i jakie gatunki literackie preferuje. Uważam, że kupowanie komuś książki/ książek tylko po to, aby spróbować zrobić z niego mola książkowego jest błędem. To działanie w stylu Nie wiem co kupić kupię jakąś najnowszą powieść, skoro to hit to może  kiedyś przeczyta.
 
Prezent ma dawać radość  a nie być niechcianym podarkiem schowanym do przysłowiowej szafy. Kupując prezent na jakąkolwiek okazję trzeba dobrze ten wybór przemyśleć. Zanim wybierzemy jakąś powieść sprawdźmy czy to przypadkiem nie któryś tom serii. Jeśli możemy dyskretnie sprawdźmy już nawet  wprost zapytajmy kogoś jaką powieść chce przeczytać/ planuje kupić.
 
Wiem z autopsji, że ludzie często nieświadomie w rozmowie potrafią zdradzić, że czytali już taką czy inną powieść danego autora , ale interesuje ich jeszcze ten i ten tytuł. To może, choć nie musi być dla nas duża podpowiedź.  Ja np. na moje 27 urodziny, które obchodziłam w grudniu 2019 roku dostałam w prezencie między innymi książkę Olgi Tokarczuk Dom dzienny dom nocny.
Na koniec  krótka seria tak zwanych pytań pomocniczych, na które jeśli chcecie możecie udzielić odpowiedzi. 

1. Czy Waszym zdaniem książka to dobry pomysł na prezent ? 
2. Czy często zdarza Wam się obdarowywać innych książkami np. na mikołajki, urodziny  bądź święta ? 
3. Kiedy i jaką książkę ostatnio dostaliście ? 
4.   Kiedy i jaką książkę ostatnio komuś podarowaliście ?
5. Czy zdarzyła Wam się sytuacja, gdy zobaczyliście, że książka  nie była dobrym pomysłem na prezent ? 
6. Jak oprócz " wybadania terenu" można sprawdzić czy książka jako prezent kogoś ucieszy ? 
Zapraszam do dyskusji. Udanego dnia Anne 18.
 

13 komentarzy:

  1. Rzadko kiedy daje w prezencie książki. Jedynie mojej babci która uwielbia czytać i wiem że sprawie jej tym radość. Sama też rzadko dostaje książki bo wiele osób mnie zna i wie że mam dużo książek i boją się że ten tytuł już będę miała.
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja często daję moim bliskim książki na prezent. Ale sama ich nie dostaje, gdyż mam ich w domu mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo rzadko kupuję książki w prezencie, bo nie mam po prostu komu, poza tym zawsze boję się, że komuś się nie spodoba i będzie rozczarowany... Ja też rzadko dostaję książkowe prezenty, ale to wynika z tego, że mam swoje preferencje i jeśli wiem, że ktoś chce mi kupić książkę, mówię jaki tytuł/y mnie interesują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie dawałam książki na prezent. W moim otoczeniu nikt nie czyta, a jak już to sporadycznie. Ja sama dostałam kilka razy książki i zawsze się bardzo cieszyłam. Dla mnie to prezent idealny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem przeciwnikiem dawania książek jako prezent, nigdy nie wiadomo, czy trafimy w czyjś gust, już lepiej dać bon podarunkowy do księgarni ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście uważam, że jak znamy gust obdarowywanego to jak najbardziej książka jest dobrym prezentem. Sama uwielbiam takie dostawać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dostaje i daję książki, bardzo lubię takie prezenty, chociaż wolę jak wcześniej ze mną uzgadnia się co :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam dostawać książki! W tym roku dostałam piękne, opasłe albumy modowe. Sama również podarowałam kilka. Lubię dawać przewodniki, zwłaszcza jeśli wiem, że ktoś bliski planuje podróż w konkretne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki w prezencie jak najbardziej, ale wcześniej uzgodniona ich tematyka, by były trafionym prezentem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam dostawać i dawać książki w prezencie. Lubię też jak moje dziecię je dostaje. Dużo czytamy i jest to nasz nałóg.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zawsze zamawiam książki na wszelkie okazje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię dostawać książki i nimi obdarowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio zainteresowałam się książkami na podstawie mojego ukochanego serialu The Walking Dead

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.