środa, 9 czerwca 2021

Książki pisane przez aktorów, muzyków i celebrytów - sięgacie po nie czy unikacie jak ognia ?

Drodzy Czytelnicy. Jest to blog o książkach, więc dziś znowu o nie zapytam. Tym razem jestem ciekawa Czy czytacie książki pisane przez aktorów, muzyków bądź celebrytów ?  Nie mam tutaj na myśli ich autobiografii, biografii czy wywiadu- rzeka. Chodzi mi raczej o publikacje poradnikowe związane z np. zdrowym stylem życia, dietami, psychiką czy książki dla dzieci. 

 

źródło

Ja przyznam szczerze, że unikam takich książek jak ognia. Nie dlatego, że uważam iż ich twórcy nie mają odpowiednich kompetencji, bo przecież niektórzy z nich są z wykształcenia dziennikarzami lub polonistami. Po prostu nie czuję potrzeby ich czytania. Swego czasu była na nie moda i myślę, że to też był czynnik, który mnie do nich mocno zniechęcił. Zdecydowanie bardziej od książek trochę o wszystkim i o niczym wolę przeczytać wywiad z daną osobą.

Nigdy też nie interesował mnie proces powstawania takich książek ani to co było inspiracją do ich stworzenia. Myślę, że większość z nich została napisana po pierwsze dlatego, że było na nie zapotrzebowanie, po drugie dlatego, że ktoś chciał  "pochwalić się nowym hobby" lub ku przestrodze opowiedzieć historię związaną z konkretnym okresem w życiu. Po trzecie - nie oszukujmy się takie książki to po prostu produkt, na którym można zarobić tak samo jak na zdjęciu na Instagramie. Głośne nazwisko= gwarancja dobrej sprzedaży. Takie są prawa rynku.   Jakość ma tu drugorzędne znaczenie.

Nie twierdzę, że wszystkie  te tytuły są bezwartościowe. W całym gąszczu poradników sygnowanych znanym nazwiskiem, książek o samorealizacji pewnie można znaleźć kilka perełek, a dzieci być może są zadowolone kiedy mogą  przeczytać bajkę napisaną przez Pana czy Panią z telewizji.  

Mnie jednak bardzo ciężko jest się do takich pozycji przekonać. Nie wiem czy znalazłabym wśród nich coś dla siebie. Ostatnio czytałam o tym, że były dziennikarz stacji Polsat News  Bartosz Kurek napisał kryminał.   Słyszałam również o książkach Dominiki Gwitt i kilku innych mniej lub bardziej znanych aktorek. Szerokim echem odbiła się też publikacja wokalistki Katarzyny Nosowskiej.

Jaki jest Wasz stosunek do książek pisanych przez znanych i lubianych? Czy rzeczywiście jest ich  na rynku tak dużo jak się wydaje ?  Może czasy świetności dla powieści celebrytów powoli mijają ?

Zachęcam do wymiany opinii, bo posta na ten temat chyba nigdy wcześniej  u mnie nie było. 

Udanego dnia. Anne 18.

 
 



13 komentarzy:

  1. Wystrzegam się jak ognia, ale może dlatego że żadnemu celebrycie nie ufam w takim stopniu by przeczytać poradnik życiowy. Autobiografię to co innego. Albo już uznane nazwiska które na pewno umieją pisać jak np. Patti Smith.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami sięgam, ale nie do końca dobrze to wychodzi, różnie bywa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze, nie czytam raczej takich książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem czytam, ale to zależy od tego, czy np. lubię danego celebrytę.

      Usuń
  4. Ja czytam książki o przedsiębiorczości, rozwoju osobistym i inwestycjach. Wzoruję się na przedsiębiorcach, biznesmenach, celebryci mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książek celebrytów? Nigdy! Unikam jak ognia. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami sięgam, ale prawda jest taka, że specjalnie ich nie szukam.

      Usuń
  6. Hugh Laurie, czyli dr House, napisał całkiem zgrabną powieść sensacyjną "Sprzdawca broni". Czytałam ją lata temu, ale była ok. Nosowską też czyta się szybko, wartko i przyjemnie :) tylko akurat nie są to poradniki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie sięgam po takie treści, no chyba że zaliczyć do tego książki yotuberek/instagramerek zwiazanych z ich dziedzina - np. zdrowy styl życia, fitness, kulinaria. Po takie sięgam chętnie, gdy znam dane konta i wiem, że tworzą je ludzie z merytoryczną wiedza i pasją

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja rzadko w ogóle spotykam się z takim książkami, nie przywiązuję do nich jakieś szczególnej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gustuję w literaturze innego typu. Lubię książki biograficzne o wybitnych osobach, ale po poradniki pisane przez celebrytów nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wybitnych osobach też lubię czytać, często są to ciekawe pozycje.

      Usuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.