poniedziałek, 23 kwietnia 2018

23 Kwietnia Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.Święto to pojawiło się w kalendarzu w 1995 roku za sprawą UNESCO. Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty Nauki i Kultury ustanowiła je w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa oraz przypomnienia o ochronie własności intelektualnej i praw autorskich. 
 Wykonanie: Samanta Dryja- Zabielska Edukacja z pasją

Śmiało można powiedzieć, że jest to święto nie tylko czytelników, ale wszystkich osób pracujących z książką tj. pisarzy, redaktorów, korektorów, introligatorów, itd.  Dla nich wszystkich najlepsze życzenia. Przede wszystkim dużo radości i niesłabnącej satysfakcji z wykonanego zawodu. Wszyscy robicie coś naprawdę niezwykłego. Wasza żmudna praca sprawia, że my czytelnicy możemy czerpać radość z niejednej lektury. Dziękujemy. 

W jednym z programów śniadaniowych usłyszałam dzisiaj informację, że w 2017 roku, aż 67 % Polaków nie przeczytało ani jednej książki ! To bardzo smutna i trochę przerażająca statystyka. Na szczęście osoby prowadzące blogi książkowe czytają  sporo i dobrze, bo to bardzo rozwijające zajęcie, dzięki któremu poszerza się między innymi nasz zasób słownictwa. 

Muszę szczerze napisać, że ja w zeszłym roku przeczytałam - jak na mnie niewiele, bo tylko 15 książek. W tym roku już 5, ale zamierzam się poprawić. Ostatnie kilka dni spędziłam z tą oto  powieścią.
 źródło :Lubimy czytać

Za kilka dni  będę mieć w rękach drugą część. 

A Wy Moi Drodzy Ile książek przeczytaliście w 2017 a ile w 2018 roku ? Jakieś tytuły zapadły Wam w pamięć, skradły Wasze serca ? Czy w Waszym mieście jakoś szczególnie obchodzi się Światowy Dzień Książki ? I najważniejsze : Co dzisiaj czytacie ? 
Anne 18. 


4 komentarze:

  1. W tym roku już mam na.koncie 6 książek🙂 w zeszłym roku przeczytałam 28 książek🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Statystyki czytelnictwa w Polsce bardzo mnie smucą, rozumiem, że są różne typy zainteresowań, sposoby zbierania wiedzy, jednak chciałoby się, aby więcej dobrych nawyków czytelnictwa powstało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w zeszłym 50, a w tym na razie jakieś 15.

    OdpowiedzUsuń
  4. http://fluffy-book.blogspot.com/2018/04/magdalena-koosowska-czyli-jak-napisac.html

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku. Witaj na blogu Książki Warte Przeczytania. Dziękuję, że tu zajrzałeś i przeczytałeś to, co dla Ciebie napisałam. Jeśli masz ochotę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Anne 18.